12حقیقت احمقانه که توسط علم پشتیبانی می شود در مورد موسیقی

مجله mental_floss به جان گرین از لیست شو ماموریت داد تا 12 حقیقت درباره علم موسیقی را گردآوری کند...

 


12 واقعیت موسیقی که توسط علم حمایت می شود!


من اینها را به ترتیب نگه می‌دارم تا بدانید اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، هر واقعیت را در ویدیو کجا پیدا کنید، اما برخی از آنها را حذف می‌کنم! اگر می خواهید بدانید بقیه چه هستند، فقط باید ویدیو را تماشا کنید.

1) جذاب ترین آهنگ تمام دوران


محققان در سال 2014 یک بازی به نام "Hooked on Music" ساختند که بزرگترین موفقیت های پاپ از دهه 1940 تا کنون را به نمایش می گذاشت. جذاب‌ترین آهنگ از همه، The Spice Girl's Wannabe است که کاربران فقط 2.3 ثانیه برای شناسایی آن نیاز داشتند. میانگین 5 ثانیه بود!

 

2) یک ژانر خاص، مردم را سخاوتمندتر می کند


مطالعه دیگری در سال 2014 شنوندگان را وادار به انجام یک بازی کرد که در آن آنها یک دیکتاتور بودند و به شهروندان خود جیره می دادند. گروه کنترل به هیچ موسیقی گوش نکردند در حالی که دو گروه آزمایشی به موسیقی که دوست نداشتند یا موسیقی "سرد آور" گوش می دادند. کسانی که آهنگ های سرد را شنیدند بسیار سخاوتمندتر از گروه های دیگر بودند.

 

3) موسیقی انواع خاصی از لرز و غاز را به افراد می دهد


در مقیاس اعتدال، کسانی که برای تجربه و بیان بازتر بودند، نه تنها به انواع موسیقی گوش می‌دادند و بنابراین با انواع بیشتری از موسیقی مواجه می‌شدند، بلکه کسانی بودند که به طور ذهنی بیشترین ارزش را از آن دریافت کردند. این افراد هستند که اغلب نسبت به دیگران لرز و لرزش ناشی از موسیقی متحرک را تجربه می کنند!

 

4) موسیقی با آزاد کردن دوپامین در مغز، پاداش را شبیه سازی می کند.



وقتی از زمان‌های مثبتی مانند خوردن، عشق‌بازی یا روشن شدن و پریدن از چیزی لذت می‌بریم، دوپامینی دریافت می‌کنیم که حس لذت را به ما می‌دهد. مشخص شده است که موسیقی باعث افزایش فعالیت در ناحیه هسته اکومبنس مغز می شود که ترشح دوپامین را تنظیم می کند.

 

5) نوزادان متولد نشده موسیقی را می شنوند و نسبت به آن واکنش نشان می دهند


یک خانم دانشمند شیدایی با جراحی یک میکروفون را در رحم زنان باردار قرار داد تا دو چیز را اندازه گیری کند: اگر موسیقی در خارج از رحم پخش می شد در داخل آن شنیده می شد و اگر ضربان قلب جنین تحت تأثیر آن قرار می گرفت. جواب این بود... بله و بله! اینکه آیا این بدان معناست که نوزادان از آن لذت می برند یا نه، غیر قابل تعیین است.

 

6) نوزادان نارس از شنیدن لالایی ها سود می برند


272 نوزاد نارس در سال 2013 از هم جدا شدند و برخی به لالایی گوش می‌دادند، در حالی که دیگران چیزی یا Satanic Thrash Metal نمی‌شنیدند... خوب، من آن قسمت را ساختم. اما نوزادانی که به لالایی گوش می‌دادند ضربان قلب آهسته‌تر و دریافت کالری بیشتری نشان دادند! خلق و خوی آنها به احتمال زیاد بهبود یافته و احساس راحتی آنها افزایش یافته است.

 

7) گوش دادن به موسیقی اضطراب را کاهش می دهد و ایمنی را تقویت می کند


این فاکتوئید از یک مطالعه فراپژوهشی بیرون آمده است (به این معنی که شخصی داده‌های حدود 400 تحقیق دیگر را جمع‌آوری کرده است، به این معنی که مقدار ناگفته‌ای پول برای چیزی هدر رفته است که همه از قبل می‌دانند).

این به شواهد قابل توجهی خلاصه شد مبنی بر اینکه موسیقی لذت بخش اضطراب را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بزرگسالان را تقویت می کند. ما به شما بچه ها در مورد آرامش بخش ترین آهنگ علمی تا کنون گفتیم!

 

8) طرفداران موسیقی کلاسیک و طرفداران هوی متال شبیه هم هستند


در سال 2008 داده های روانشناختی در سطح جهانی از طرفداران کلاسیک و طرفداران هوی متال جمع آوری شد. به نظر می رسد شباهت هایی بین این دو گروه وجود دارد. آنها هر دو بسیار خلاق، بسیار ملایم و با اعتماد به نفس هستند.

 

9) غیر موسیقیدانان تقریباً به ندرت موسیقی را در خواب می شنوند


موسیقی در رویاها حتی برای نوازندگان نادر است. مطالعات نشان داده است که تنها حدود 40 درصد از نوازندگان موسیقی را در خواب می شنوند. برای غیر موسیقی‌دان‌ها، این عدد فقط 18 درصد است... حیف، خیلی ناراحت کننده! دلیل بیشتری برای یادگیری تئوری موسیقی و ساز.

10) موسیقی والدین شما بهتر از موسیقی شماست


مگر اینکه مثل من باشید و به چیزهای قدیمی تر گوش دهید، بحث کردن با والدینتان در مورد انتخاب های موسیقی شما فایده ای ندارد. انجام می دهند.

مطالعات تجزیه و تحلیل موسیقی پاپ دهه به دهه نشان می دهد که تعداد نت ها، آکوردها، کلیدها، تغییرات، واژگان، موضوعات و حالات به تدریج کاهش می یابد. تقریباً مثل این است که غول‌های صنعت یاد گرفته‌اند که ساختن موسیقی تا حد امکان عمومی و واکنش‌های تکانه‌ای باعث می‌شود بچه‌ها پول نقد خود را سریع‌تر و بیشتر سرفه کنند.

 

11) موسیقی پاپ آنقدر قابل پیش بینی است که رایانه ها می توانند آن را بنویسند


ریاضیدانان برای مطالعه و مدولار کردن موسیقی پاپ به آزمایشگاه دست زدند تا بتوان آن را در یک الگوریتم کامپیوتری قرار داد. نتیجه نهایی؟

رایانه ها اکنون نه تنها می توانند موسیقی پاپ را به خوبی هر یک از ترانه سرایان صنعت بنویسند، بلکه می توانند عناصری را نیز اضافه کنند که بر اساس روندهای کپی-کتی که رخ می دهد، شانس تبدیل شدن به موفقیت بعدی را افزایش دهند.


12) روندهای موسیقی ممکن است بر بازار بورس تأثیر بگذارد


این یکی از آن چیزهایی است که "همبستگی علت نیست"، اما محققان دریافتند که روند در سرعت 100 آهنگ برتر از سال 1958 تا 2007 به S&P 500 برای همان سال ها مربوط می شود. آنها دریافتند که موسیقی آرام‌تر، آرام‌تر و ساده‌تر همیشه قبل از وقوع نوسان در بازار سهام رو به افزایش است.

source


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]